Website laten bouwen?
Gebruiksvriendelijk, aantrekkelijk én goed vindbaar!
Website laten bouwen
Het ontwerpen en online zetten van een website is een belangrijk onderdeel van jouw bedrijf. Het is jouw online visitekaartje en het eerste wat mensen van jou zien als ze je opzoeken op internet. Dat moet dus goed! Daarom ga ik altijd voordat ik begin met ontwerpen en bouwen in gesprek met jou. Wie ben je, wat doe je, wat wil je uitstralen met jouw website en wat is het doel van de website? We nemen alles rustig door! Daarna ga ik aan de slag en zo maken we samen de website die jij verdient!
Een website hebben zonder dat deze vindbaar is op google heeft natuurlijk geen enkele zin. Daarom is bij het website pakket áltijd het “google pakket” inbegrepen. Ik laat iedere website indexeren door google. Ook wordt iedere website geoptimaliseerd voor google.




Wat krijg je?
Website laten bouwen? Ik werk met transparante prijzen en duidelijke pakketten. Geen gekke kosten achteraf en geen kleine lettertjes, maar een duidelijk pakket.
Bestel je een website? Dan krijg je een website. Dit betekent een online representatie van jouw bedrijf, hoe jij dit wilt. Het wordt jouw online visitekaartje die je met trots aan jouw omgeving- én klanten kunt laten zien! Het is natuurlijk ook belangrijk dat jouw website nieuwe klanten gaat binnenhalen. Daarom doe ik ook de google-integratie voor je.
Moet je zelf ook nog wat doen? Zeker! Het schrijven van de teksten, het aanleveren van specifieke foto’s van jouw product of dienst en het aanleveren van prijzen is aan jou. Het uitbesteden hiervan is mogelijk tegen een meerprijs.
Naast het bouwen van websites, kan ik je ook helpen met een webshop. Kijk hiervoor op de pagina “webshop laten maken”,
Diensten
Het is belangrijk dat jouw dienst(en) duidelijk op de website gepresenteerd worden. Daarom zorgen we voor een duidelijke websitestructuur waarop (toekomstige) klanten snel kunnen vinden wat ze nodig hebbe. Hoe we dit neer gaan zetten, bespreken we in het intakegesprek. Jij kent jouw klanten het best!
Tips, tricks & beeld
Ik geef een aantal tips & tricks over hoe je het best website teksten kunt schrijven om zo goed mogelijk vindbaar te zijn op google. De daadwerkelijke teksten schrijf je zelf. Ook beelmateriaal van jouw dienst of product lever je zelf aan. Heb je dit niet? Een aantal stockfoto's zitten bij de prijs inbegrepen. Wellicht vinden we mooi beeld dat aansluit bij jouw bedrijf!
Intake
Een goed intakegesprek is enorm belangrijk. Wat vinden jouw klanten belangrijk, wat zet ze ertoe om jouw product te kopen? Welke productspecificaties zijn belangrijk en welke doen er minder toe? In het intakegesprek nemen we dit allemaal door.
Ik laat iedere website indexeren door google: Je bent vanaf dat moment vindbaar. Ook zorg ik dat je een google analytics en google adwords account krijgt en deze geïmplementeerd zijn in jouw website. Tot slot zorg ik voor een google my business vermelding.
Responsive
Iedere website en webshop wordt responsive opgeleverd. Responsive betekent heel simpel dat jouw website zowel op een computer als op een telefoon en tablet goed werkt. Aangezien de meeste mensen een website op een telefoon bekijken, is dit erg belangrijk!
Huisstijl
Heb je een huisstijl? Dan zorg ik dat jouw website deze huisstijl reflecteerd. Nog geen huisstijl? Geen zorgen! Deze creër ik graag voor je. Uiteraard in samenspraak met jou!
CMS
Het content management systeem dat wordt gebruikt is wordpress. Iedere site wordt gebouwd binnen een betrouwbaar thema die regelmatig geupdate wordt.
Social media integratie
Op iedere website worden de verschillende social media kanalen geïntegrteerd. Mensen kunnen op deze manier makkelijk jouw pagina's liken maar ook bijvoorbeeld producten delen op deze verschillende kanalen.
Wat is niet inbegrepen?
Er zijn dingen die niet bij het pakket in zitten. Denk hierbij aan webhosting, het aanschaffen van jouw domein, het schrijven van de teksten of eventuele andere extra’s.
Om verwarring te voorkomen, staat hier onder uitgelegd wat er bij komt.
Webhosting
Webhosting doe ik niet. Het kan zijn dat je al een webhoster hebt gekozen. Het kan ook zijn dat je dit nog niet gedaan hebt. In beide gevallen kijken we samen wat de beste oplossing is: Blijven bij de webhost die je hebt, of overstappen naar een webhost die beter bij jouw wensen past. Afhankelijk van wat voor website je wilt, kiezen we een geschikte host. De kosten hiervan zijn variabel
Aankoop URL
Een website heeft natuurlijk een URL nodig. Deze URL betaal je jaarlijks. Misschien heb je er al een, misschien nog niet. Het aanschaffen van een URL (en evt. webshosting) zit bij het pakket in. De kosten van de URL (en webhosting) zitten neit bij het pakket in.
Het eerste jaar kost een URL nog erg weinig. Meer dan een euro gaat het niet zijn. De daaropvolgende jaren betaal je gemiddeld 9 euro voor een .nl adres.
Teksten
De tips & tricks krijg je van mij, maar de teksten horen daar niet bij! Deze moet je zelf dus aanleveren.
Nadat de websitestructuur klaar is, weten we welke tekst waar moet staan en of er eventueel nog teksten bij moeten. Bij de start lever je al een aantal teksten over jouw product of dienst aan.
Meertalig of andere extra's
Wil jij een meertalige site? Dat is geen probleem! Jouw website kan makkelijk en snel vertaald worden. Voor een meertalige site moet er een (betaalde) extentie op jouw site geïnstalleerd worden en moeten de pagina's worden gekopieerd en vertaald worden. Graag ga ik met je in gesprek over een meertalige website. Liever een andere "extra"? Geen probleem! Er is vast een oplossing die aansluit bij jouw vraag!
5 redenen waarom een website zo belangrijk is
Waarom is een website belangrijk?
Vrijwel ieder bedrijf heeft een website. Waar we 30 jaar geleden nog helemaal geen internet hadden, is een website nu bijna niet meer weg te denken. Maar waarom eigenlijk?
1. Informeren
Één van de belangrijkste redenen waarom jouw bedrijf een website zou moeten hebben, is het informeren van jouw (potentiële) klanten.
Mensen zijn continu op zoek naar informatie. Informatie over diensten, over producten en over bedrijven. Het is belangrijk om jouw (potentiële) klanten van deze informatie te voorzien en ervoor te zorgen dat ze op jouw website terecht komen.
Dit betekent dat het ook belangrijk om dingen op jouw website te zetten waar mensen naar zoeken en willen weten. Dit varieerd van informatie over jouw product of dienst tot algemene informatie.
Heb je bijvoorbeeld een installatiebedrijf? Zet dan op jouw website wie je bent, wat je kunt en welke diensten jij aanbied, maar bijvoorbeeld ook “Hoe sluit ik een badkamerkraan aan”.
2. Online visitekaartje
Op jouw website laat je zien wie je bent en wat je doet. Bezoekers van jouw website krijgen in één oogopslag een beeld van jou en jouw bedrijf.
Het is dus belangrijk dat jouw website reflecteerd wie jij bent, waar je voor staat en wat voor werk je levert / wat je verkoopt.
Een website is hiermee belangrijker geworden dan het fysieke visitekaartje. Jouw website is namelijk altijd voor iedereen binnen handbereik. Jouw visitekaartje niet…
3. Bereikbaarheid
Op jouw website laat je zien wie je bent en wat je doet. Bezoekers van jouw website krijgen in één oogopslag een beeld van jou en jouw bedrijf.
Het is dus belangrijk dat jouw website reflecteerd wie jij bent, waar je voor staat en wat voor werk je levert / wat je verkoopt.
Een website is hiermee belangrijker geworden dan het fysieke visitekaartje. Jouw website is namelijk altijd voor iedereen binnen handbereik. Jouw visitekaartje niet…
4. Betrouwbaarheid
Je hebt het vast wel eens gedaan: Een bedrijf gegoogled, gewoon omdat je nieuwsgierig bent. Als dit bedrijf geen website heeft of er online niets te vinden is over dit bedrijf, doet dit af aan de betrouwbaarheid van een bedrijf. “Niks te vinden dus het zal ook wel niets zijn”. Dit wil je uiteraard voorkomen.
Heb je wel een goed opgezette, nette & professionele website? Dan zorgt voor een stukje transparantie en vertrouwen. Als het goed is vertelt deze website alles wat een klant wil weten. Ze denken je een beetje te kunnen leren kennen via jouw website en verbinden hier een waardeoordeel aan, bijvoorbeeld “vriendelijk”, “betrouwbaar” of “geloofwaardig”.
5. Bereik
Het vinden van nieuwe klanten kan lastig zijn, maar omdat tegenwoordig iedereen aan het internet verbonden is, krijg jij er bij het laten bouwen van een website een enorm bereik bij. Iedereen die op google iets opzoekt, kan op jouw website terecht komen. Door goede SEO (Search Engine Optimalisation) zorg je dat jij in de top-zoekresultaten komt op bepaalde zoekwoorden, in paats van jouw concurrent. Als jouw website deze potentiële klant dan óók nog aanspreekt, ben je waar je wilt zijn!